"תנועה בטוחה" לנשים ולנערות

להשתמש במה שחזק בגוף ובאופי, כדי להתמודד עם איומים יומיומיים בחיים של נשים ונערות

מה תלמדי בקורס ואיך זה ישנה את היומיום שלך?

מודעות וזיהוי -

איך להיות נוכחת יותר ולקרוא את הסביבה? כיצד לזהות איומים? איך לדעת מתי כדאי לשנות את המצב? כיצד הגוף והאינטואיציה שלנו יכולים לעזור בכך?

​​

הגנה עצמית מילולית -

שימוש בקול, טון דיבור, מימיקה, יציבה ושפת גוף להצבת גבולות ברורה ואסרטיבית. ביותר מ- 80% ממקרי האיום על נשים ונערות - מיומנויות אלו עוצרות מצבים מאיימים בשלבים מוקדמים ומונעות מהם להתפתח למצבי אלימות פיזית ו/או מינית.

​​

הגנה עצמית גופנית מותאמת לגוף הנשי -

אינטואטיבית לגוף הנשי ולכן פשוטה לקליטה וקלה ללמידה. נועדה לשימוש למול אלימות פיזית ומינית מצד גברים.

​​

התחברות ומיקוד  -

הגנה עצמית מתחילה בהכרה עצמית: להעניק שמות וקולות לצרכים ולרצונות, לחוש מרחב אישי ולהגדיר גבולות אישיים.

​​

אסטרטגיות תקשורת בינאישית במערכות יחסים -

כיצד להשיג תקשורת אפקטיבית לשימור מרחב, צרכים וגבולות של כל השותפים במערכת יחסים.

תמיכה וטיפול עצמי למען בטיחות אישית -

כיצד ליצור מערכי תמיכה וטיפול עצמי בחיי היומיום.

זיהוי חזקות אישיות בגוף, בנפש ובדפוסי תקשורת -

שימוש בהם כמקורות עצמה פנימית וחיצונית, לתרגול בטיחות אישית והגנה עצמית.

איך תתרגלי ומה מיוחד בזה?

 

​בקורס תשתתפי בסימולציות של מקרי איום, עימות ואלימות (גופנית, מילולית, רגשית ומינית) ותתרגלי את מגוון הכלים והמיומנויות תוך למידה מבוססת גוף וחוויה מול מדריכים ומדריכות עם ציוד מגן.

 

החלק הבא מאוד חשוב כדי להבין את המדע שמאחורי זה.

 

​5 סיבות לכך שלמידה חווייתית עובדת

​(1)

הסימולציות מתוכננות כדי לאפשר לך להתאמן ולחזק את המיומנויות שלך.

(2)

השתתפות בסימולציות מאפשרת לך פחות "לדבר על זה" ויותר "לעשות את זה". וכך, בסוף הקורס, כבר יהיו לך הרבה חוויות של נוכחות במצבים מאיימים, ושל התמודדות עימם במגוון צורות.

(3)

תגלי על בשרך מה עובד לך יותר ופחות, ותהיה לך מערכת יחסים מציאותית עם היכולות, ההעדפות והכוחות שלך.

(4) 

מכיוון שהתגובה הטבעית של הגוף היא לקפוא במצבי לחץ ואיום, ההשתתפות המעשית מאפשרת לגוף שלך להתרגל בצורה הדרגתית פעולה במצבים כאלו, בזמן שצוות ההדרכה מוכשר לעבוד עם המערכת העצבית שלך כדי לוודא שהשינוי ההתנהגותי הזה יקרה.

(5)

אנו מתרגלות בקבוצה, בתהליך מחזק, תומך ומהנה, בו אפשר להרגיש פחות לבד והחוויה הקבוצתית מעשירה את הגילוי האישי.

​ההיגיון שבהגנה עצמית ייחודית לנשים ולנערות 

 

לאלימות כלפי נשים ונערות יש דינאמיקה ייחודית 

 

​נשים ונערות חשופות ליותר מצבים מאיימים ביחסים עם גברים מוכרים וזרים. זוהי אלימות מגדרית: תופעה שרקומה בחינוך ובתפקידים מגדריים, בהיסטוריה, בתרבות ובתקשורת, בפסיכולוגיה, במערכת העצבים ובגוף. כדי להתמודד אתה, יש צורך להתייחס לא רק לאלימות עצמה, אלא לרקמה כולה. וזה מה שאנו עושות בתכניות הבטיחות האישית שלנו לנשים.

עימות בין גברים שונה מעימות בין אישה לגבר 

 

גוף של אישה שונה מגוף של גבר. אינטראקציות של עימות ואלימות בין גברים שונות מאלו שבין גבר לאישה. רוב שיטות אמנויות הלחימה וההגנה העצמית צמחו מזמנים וממקומות בהם גברים היו לוחמים ולכן הן מתוכננות לגוף של גבר שנלחם בגבר, ולדינמיקה בין גברים לפני מאות שנים. אנחנו מתמקדים בהווה בשנת 2018 -  בדינמיקות נפוצות בחיים של נשים, ומלמדים רק טכניקות רלוונטיות וחזקות בגוף הנשי, באופי ובנפש של נשים.

4 דברים שכדאי לך לדעת לפני הצעד הבא

​  1. הגנה עצמית לא מחליפה צורך בשינוי מערכתי

אלימות היא תופעה מורכבת וכדי למגר אותה יש צורך בפעולה מערכתית - חינוך שונה לגבריות, הענשה של תוקפים, שינויים במערכות המשפט, השיטור והתקשורת. תרגול מיומנויות בטיחות אישית אינו שווה ערך ללקיחת אחריות לשינוי תופעת האלימות. לנשים ולנערות מגיעים כלים שיעזרו להן לשמור על עצמן בזמן שלוקח לשינוי מערכתי ורחב יותר להתרחש ולשנות לעומק את תופעת האלימות.

  2. אלימות היא תמיד האחריות של מי שבחר להיות אלים

לנשים ולנערות מגיעה הזכות ללמוד כיצד הגן על עצמן כמיטב יכולתן למול פגיעה אפשרית. עם זאת, אין לנשים ולנערות חובה להגן על עצמן, ואם לא הגנו על עצמן זוהי לא אשמתן או כישלונן. ללא קשר לתגובה של אישה/ נערה לאיום - על הפוגע בלבד יש את האחריות המלאה על המתרחש, כי הוא בחר לאיים, להטריד או לתקוף.

  3.  בואי כמו שאת - בגוף ובנפש:

ידוע לנו שחלקנו ממגיעות לסדנא לאחר שחווינו הטרדה, איום או אלימות, ושהמצבים יכולים לעורר בנו מגוון של רגשות. השיעורים מותאמים למצבים נפשיים שונים: מתפתחים בהדרגה, מאפשרים עיבוד והרגעה עצמית, ומהווים סביבה תומכת, רגישה ובטוחה.   

השיעורים מותאמים לגיל ולמצב התפתחותי - נשים לומדות בנפרד מנערות, ונערות לומדות בקבוצות מבוססות גיל. לא משנה בת כמה את - יש לנו סדנא שתתאים לך.

לעיתים חלקנו מגיעות עם פציעה או כאב כרוני, והסדנא מותאמת גם לכך. בגישה שלנו טכניקות של הגנה עצמית הן משהו שצריך להתאים לנו, ולא משהו שאנחנו צריכות להתאים עצמנו אליו. נתרגל הרבה אסטרטגיות שונות להגנה עצמית עצמית ולבטיחות אישית, כדי שכל משתתפת תתרגל הכול (לפי יכולתה) אבל "תיקח הביתה" את מה שמתאים לה. אם כאב מונע שימוש באסטרטגיה אחת, יהיו אחרות לבחור מביניהן. 

  4. הכוח בידיים שלך

את המומחית לעצמך ולמה שנכון לך. אנחנו נלמד אותך המון אסטרטגיות בטיחות, אבל אין נכון או צודק תמיד-  יש נכון לך. רק את יודעת מי מהאסטרטגיות נכונה לך ומה תיקחי הביתה לחיים שלך. הכוח שלך מתחיל עכשיו- מוזמנת לקרוא עלינו ועל הגישה שלנו, על מאפייני העבודה שלנו  ועל השפעות הקורס. לאחר מכן, את תהיי היחידה שתדע אם אנחנו הבחירה הנכונה עבורך.

 

מוכנה לצעד הבא?

 
 
 
 
 

תמונה: Kidpower Teenpower Fullpower International*

* אנו מודים ל Kidpower Teenpower Fullpower International על הרשות להשתמש בתמונות ובתוכן מהתכניות המצוינות שלהם. Kidpower היא עמותה בינלאומית הפועלת מאז 1989 ועוסקת במסירות בהנחיית תכניות יעילות ומעצימות לבטיחות אישית לילדים, תקשורת חיובית, הגנה עצמית, סנגור ומיומנויות בטיחות חברתיות לכל הגילאים, הצרכים, היכולות ומסלולי החיים. למידע נוסף: www.kidpower.org

Thank you to Kidpower Teenpower Fullpower International for permission to use these photos as well as content from their excellent curriculum. Kidpower is a global nonprofit leader dedicated to providing empowering and effective child protection, positive communication, self-defense, advocacy, and social safety skills for all ages, abilities, and walks of life worldwide since 1989. www.kidpower.org

ליצירת קשר:             

safe.betach@gmail.com                   

972-505786600+

 

 

ירושלים: רחוב גלעדי 10, ירושלים     

תל אביב: שדרות ירושלים 46, תל אביב 

רחובות: רחוב היהלום 43, רחובות

כל הזכויות שמורות © תנועה בטוחה 2018-9 

  • Facebook
  • Instagram