top of page

מה שלא תמצאי באמנות לחימה / תמר פריאל

עודכן: 18 ביוני 2020


יש הרבה יופי באמנויות הלחימה, והרבה תועלת בשיעורי הגנה עצמית. ועדיין, הם לא בהכרח עונים על הצרכים היומיומיים של נשים בשנת 2019. מדוע?


(1) סטטיסטית כנשים רוב מקרי האיום והאלימות שמופנים כלפינו לא מתחילים ולא נגמרים בתקיפה פיזית, אלא בנעיצת מבט, התקרבות, שאלות, הצקות, מגע לא רצוי, מצד זרים ומכרים. כדי באמת לשמור על עצמנו מגיע לנו ללמוד לא רק הגנה עצמית פיזית אלא גם כישורי זיהוי, הצבת גבולות ותקשורת אסרטיבית בשלבים ראשונים של מצב מאיים (ביותר מ- 80% מהמקרים זה עוצר מצב מלהסלים לאלימות פיזית או מינית).

(2) רוב הטכניקות הגופניות בעולם אמנויות הלחימה נועדו במקור לגוף של גבר שנלחם בגבר, וככל שעברו השנים נועדו להשיג מטרות פיזיות של דיוק וראווה. לאף אחת מהמטרות האלו אין קשר ליכולות ולכוחות של גוף של אישה שמנטרל איום גברי ביעילות ובמהירות. מגיעה לנו הגנה עצמית פיזית שמותאמת לגוף שלנו ולדינאמיקות האופייניות באלימות מצד גברים לנשים.

(3) מנגנון הקיפאון הוא חלק טבעי ממערכת ההגנה של הגוף שלנו. הוא לא סוף הסיפור - אפשר ללמוד לקפוא פחות ולפעול יותר. בדיוק כמו שמעניקי עזרה ראשונה ורופאים לומדים. כל אימון של הגנה עצמית חייב לקחת בחשבון שזו התגובה הטבעית של הגוף ולייצר שיטת אימונים שעובדת עם מערכת העצבים כדי לשחרר בהדרגה את הקיפאון אימונים כמו אלו שרואים בתמונה לא מאפשרים את זה בהרבה מקרים. זו הסיבה לשיטת האימון שלנו ב"תנועה בטוחה" – שנועדה לעבוד עם מערכת העצבים בדיוק על זה.

bottom of page