תנועה בטוחה" לנערות"

להשתמש במה שחזק בגוף ובאופי, כדי להתמודד עם איומים יומיומיים בחיים של נערות

"לעצור את הסרט" של איומים על נערות    

 

שומרות על בטיחות אישית בעידן ה- MeToo#

האם את רוצה שהנערות סביבך ...

  • ילכו ברחוב בערב בתחושה בטוחה?

  • יעשו משהו פיזי ויוכיחו לגוף שלהן (ולעצמן) שאפשר לסמוך עליו?  

  • יעמדו על שלהן וישמיעו קול למול חיזור מטריד, מגע לא רצוי והטרדות?

  • ייצאו וייהנו מטיולים, דייטים, מסיבות והזדמנויות מקצועיות ועדיין ידעו שהמרחב האישי שלהן יהיה מוגן?

  • יתפסו מקום ויבטאו צרכים, רצונות, וגבולות למול הקטנות, השתקות, מניפולציות, וחציית גבולות ביחסים אישיים ומקצועיים?

 

החשיבה על "מה מסוכן לנערות" התפתחה מאוד בשנים האחרונות. אנחנו יודעות יותר שנערות במצבים של הטרדה ותקיפה מינית, אבל לא רק מזרים, כפי שחשבו פעם. למול חברים וחברות, מורים ורופאים, בתחבורה הציבורית וברשתות החברתיות, נערות נאלצות להתמודד עם הטרדות מיניות, חיזור טורדני, אלימות רגשית, מגע לא רצוי.

כל המצבים האלו אינם "תמונת סטילס", של אגרוף או של צעקה. הם סרטי וידיאו, עם התחלה, אמצע וסוף, מצבים שמסלימים בהדרגה. הם יתחילו לפעמים עם מבט, התקרבות, שאלות, אמירות, מחמאות, אולי נסיון למגע מלטף או תמים, ומשם יתפתחו לרגעי אלימות יותר בוטה.

המטרה של התכניות שלנו היא לתרגל כישורים פשוטים ויעילים כדי לעצור את הסרט של מגוון סוגי איומים וסכנות, לגוף ולנפש, שנערות חוות ביומיום. כל זה, תוך התחשבות במצב ההתפתחותי והרגשי של הנערה.

בכמה שבועות אפשר ללמוד טכניקות של "הגנה עצמית משחררת" שיעזרו "לעצור את הסרט" של מצבי איום והטרדה:

  • להשתמש בגוף לזיהוי רמות שונות של סכנה

  • להילחם במלוא הכוח עם הגוף למטרות להגנה עצמית פיזית במקרי תקיפה גופנית ומינית – טכניקות יעילות המותאמות ספציפית לגוף הנשי למול גוף גברי
  • לזהות קווים אדומים אישיים, לשמור עליהם, לעמוד על שלנו    

  • להפעיל טכניקות שונות של "תקשורת בטוחה" והגנה עצמית מילולית, תוך שימוש בקול, מימיקה ושפת גוף

  • להגיב יותר ולקפוא פחות

  • להרגיע ולהתאזן כדי לאפשר פעולה במצבי איום ולחץ

  • לזהות את החוזקות האישיות בגוף ובפסיכולוגיה האישית ולהשתמש בהם 

  • להבין דינאמיקות של אלימות, איומים והטרדות בין גברים לנשים, גברים לגברים, ונשים ונשים, ומהן נקודות התורפה בגוף ובפסיכולוגיה של מטרידים ותוקפים

משתתפות מספרות: 

משתתפות ב- 40 שנות מחקר וב- 10 שנות הפעילות שלנו דיווחו על עלייה בערך עצמי, ביטחון עצמי, דימוי גוף חיובי ואמונה ביכולת עצמית. זאת בעקבות חיבור לכוחות הקול, הגוף והנפש ותחושת כשירות לפעולה במצבים שקודם אופיינו בתחושת אי אונים.

שיטה מיוחדת - "למידה מבוססת גוף":

 

הטכניקות נלמדות תוך "למידה מבוססת גוף" - השתתפות בסימולציות של מצבים מציאותיים. לצד מדריכה כמאמנת אישית, האימון מתבצע מול מדריך עם ציוד מגן המסוגל לספוג מכות במלוא הכוח ומייצר דמויות מהחיים, של זרים ומכרים המבצעים תקיפות, הטרדות וחציית גבולות ברמה מילולית, פיזית ורגשית.

המדריך מגיב בזמן אמת לפי הטכניקות והמיומנויות שכל אחת מפעילה. השיטה (שיובאה מארה"ב) נחקרה למעלה מ-4 עשורים, נמדדה בהשוואה לשיעורים דומים (עם מדריכ/ה בודד/ת וללא סימולציות) ונמצאה כאפקטיבית ביותר. היא נחשבת כיום לשיטה היעילה ביותר להגנה עצמית ולבטיחות אישית ועוזרת ללמוד מהר יותר, לאמן את הגוף להגיב יותר ולקפוא פחות, לגלות חוזקות אישיות ולפתח מערכת יחסים כנה עם היכולות האישיות.

איפה ומתי?

לקרוא: ממש עכשיו, מול המסך, את יכולה לקרוא על הגנה עצמית משחררת, על אפקטיביות התרגול, על הצוות שלנו, ואת הפרסומים שלנו

להכיר: יחד עם חברות, קולגות, שכנות או בנות משפחה, תוכלי להכיר אותנו בהרצאה חוויתית און ליין, בסלון או באולם. נזהה יחד "סרטי אלימות" בחיים של נערות, נלמד על הדינאמיקה שלהם, ועל דרכים שונות לעצירתם. נשאל גם כיצד תרבות, חינוך ופסיכולוגיה משפיעים על התגובות של נערות ביומיום.

לטעום: בסדנת יום לקבוצות, נתרגל מספר כלים של "הגנה עצמית משחררת", למול 2-3 מצבי איום מהיומיום של נערות. בחוויה קבוצתית, נשים ונערות יכולות להתנסות בשיטת התרגול המיוחדת שלנו, ולראות איך זה מרגיש.

ללמוד: ניתן לארגן סדנא מלאה, של 12 שעות, לקבוצה של נערות.

הנערות מקבלות כלים להתמודדות עם המצבים הנפוצים ביותר בקבוצת הגיל שלהן. טכניקות לעצירת תקיפות פיזיות ומיניות, איומים והטרדות במרחב הציבורי, חציית גבולות מיניים ואישיים ביחסים עם מכרים. זאת לצד כלים להרגעה עצמית בזמני לחץ ואיום; סכמה לקביעת רמת סיכון; מודל "תקשורת בטוחה"; יצירת מערכות תומכות; ודגש על שיתוף ובקשת תמיכה.  

6 הכללים שלנו לעבודה בטוחה ויעילה עם נערות:

(1) אנו מחויבים להעניק למשתתפות מידע רלוונטי והזדמנות לאימון אפקטיבי, מבלי לחשוף אותם לחומרים שאינם מתאימים להן ועלולים לגרום להן נזק

(2) המתודות מותאמות לאנרגיות הגופניות והרגשיות המשתנות של בנות נוער, ומתחשבות בשלב ההתפתחותי של כל קבוצה וביחסי היחידה והקבוצה. אנו לרוב מפרידים בין קבוצות הגיל הבאות: 11-13, 14-16, 17-19. 

(3) זמן מושקע בהדרכה בגובה העיניים, בניית יחסי אמון ויצירת מרחב בטוח לשיתוף ולמידה. התהליך הדרגתי, מותאם ובטוח, ומועבר בצורה רגישה, מחזקת ותומכת, ותוך הענקת מקום לקצב, לצרכים, ולגבולות של כל אחת.

(4) אצלנו אין "צריך", יש "אפשר": אנו מסייעים לכל משתתפת לגלות חוזקות אינדיבידואליות בגוף, בקול ובנפש ולבחור אסטרטגיות בטיחות אישית שמתאימות לה. כל זה קורה באווירה קבוצתית שנחווית כמחזקת, שמחה ומעצימה ומאפשרת לשבור מחסומים פנימיים, לחוש בטחון עצמי, ולהתחבר לכוחות וליכולות אישיים.

(5) בסדנאות אנו מדברות עם חינוך מגדרי לגבריות ולנשיות והשפעתו על התנהלות במצבי איום, הטרדה ואלימות. דרך הגוף, הסימולציות ואסטרטגיות הבטיחות אנו בוחנים יחד אופציות להתנהגות חלופית.

(6) אנחנו לא משלבים נערים ונערות באותו השיעור, היות והן/ם נתקלות/ים בדינאמיקות יומיומיות שונות, ואנחנו מלמדים אותן/ם אסטרטגיות בטיחות שונות שהוכיחו עצמן כיעילות עבור כל קבוצה.

בנוסף, התהליך הקבוצתי ואפקטיביות הלמידה משתפרים וכשנערים ונערות זוכים למרחב נפרד ובטוח לשאת ולתת על גבריות ונשיות, תפקידי מגדר וציפיות מגדריות.

מי ילמד אותך?

אנחנו מלמדים בצוותים מעורבים ובכל צוות יש גבר ואישה. כולנו מלמדים יחד הגנה עצמית לנשים כבר למעלה מעשור, ואנחנו מדריכים מוסמכים של משרד הספורט, וגם אנשי חינוך, טיפול ומחקר המתמחים בתחום האלימות המגדרית, מניעתה וצמצומה. לחצי כאן והכירי אותנו

מעוניינת?

ליצירת קשר:             

safe.betach@gmail.com                   

972-505786600+

 

 

ירושלים: רחוב גלעדי 10, ירושלים     

תל אביב: שדרות ירושלים 46, תל אביב 

רחובות: רחוב היהלום 43, רחובות

כל הזכויות שמורות © תנועה בטוחה 2018-2020 

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube